Fit ball, czyli trening z piłką fitness

2016-11-09

Dla kogo są ćwiczenia z piłką fitness?

Trening z gumową piłką cieszy się szczególnym zainteresowaniem kobiet, które chcą wzmocnić i wymodelować ciało. Piłka fitness ma jednak znacznie szersze zastosowanie.

Ćwiczenia tego typu zaleca się:

  • osobom, które mają problemy z kręgosłupem (trening z piłką nie obciąża pleców),

  • rekonwalescentom podczas rehabilitacji,

  • osobom starszym nastawionym na lekkie rozciąganie i relaksację,

  • kobietom w ciąży i po porodzie,

  • narciarzom, snowboardzistom i amatorom wszystkich sportów, gdzie dużą rolę odgrywa balans ciałem.

Piłka fitness: przykładowe ćwiczenia z fitball

Każdy trening z piłką zacznij od 10-minutowej rozgrzewki angażującej wszystkie partie mięśniowe. Mogą to być wymachy rąk i nóg, przysiady, skłony, bieg w miejscu. Następnie przejdź do wykonywania ćwiczeń z fit ball:

  • Rolowanie piłki: Usiądź na podłodze w rozkroku, fit ball połóż przed sobą. Złap piłkę i zacznij ją rolować po podłodze odpychając jak najdalej od siebie. Kiedy odsuniesz ją na maksymalną odległość, zacznij rolować w przeciwną stronę, aż do wyprostowania pleców. Powtórz 5 razy. Osoby zaawansowane mogą wykonywać ćwiczenie na stojąco (w skłonie), piłkę można też rolować nogą.

  • Rozciąganie tułowia: Połóż piłkę na podłodze i stań tak, żeby złapać ją między nogami i delikatnie ścisnąć kolanami. W takiej pozycji wykonuj skłony boczne ? naprzemiennie kieruj dłonie w stronę łydek i staraj się dotknąć jak najniżej. Wykonaj 10 powtórzeń.

  • Krążenia bioder z fit ball: Usiądź na piłce, nogi oprzyj wygodnie o podłogę, ręce połóż na biodrach. Wykonuj krążenia tułowia bez odrywania nóg od podłoża. Po 10 powtórzeniach zmień stronę. Jest to odpowiednie ćwiczenie na zakończenie treningu, ponieważ rozluźnia mięśnie.

Ćwiczenia z piłką: efekty

Piłka fitness angażuje wszystkie partie ciała. Regularne ćwiczenia poprawiają ogólną sprawność i zwinność, pomagają zrzucić zbędne kilogramy oraz wzmacniają mięśnie brzucha, pleców, nóg i ramion. Ciało staje się jędrne i kształtne. Trening poprawia też równowagę i koordynację ruchową, pomaga wyeliminować problemy z błędnikiem. Dodatkowo, wysiłek działa relaksująco, pozwala się odstresować i naładować pozytywną energią.

Pokaż więcej wpisów z Listopad 2016
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel